Nagy csomag házhozszállítás & logisztika
English

A nagy csomag szállító kolléga egy napja

Sziasztok – nézzük mit is csinálunk mi szállítók. Igen szállítók, mi nem futárok vagyunk. A futárok kicsi dobozkákat, leveleket, meg ételt visznek neked, mi szállítunk, nagy, nehéz, törékeny, amorf, túlméretes dolgokat. Igen, ez az a kategória az áruszállításban, amit nem szívesen kezel senki. Miért? Azért mert itt keccsölni kell barátom! Itt a csomagot meg kell fogni, nem is egyszer, kézzel kell rakodni, és komoly erőt kifejteni. Ég a kalória, persze mellette piszkos lehetsz és meg is izzadsz – ezért van nálunk sokszor 2-3 váltás felsőruházat is, hogy ne úgy jelenjünk meg a vásárlónál, ahogy Ő nem szeretné. Mellette figyelmesen kell vezetni napi sok órán keresztül, a vásárlóval igyekszünk udvariasan kommunikálni (még ha nehéz napja is van, vagy ha nekem van az), utánvéteket kezelni, és mellé adminisztrálni az online rendszerben.

A napunk reggel korán kezdődik, általában 5-kor kelek, rendbe kapom magam, kimegyek beindítom a teherautóm, körbejárom, megsimogatom, adminisztrálok, és indulok a depóba rakodni. Van, hogy ketten megyünk, mert olyan terhek is vannak a napi túrában, amihez ketten kellünk. Megérkezvén felveszem az aznapi túrafeladataimhoz előkészített csomagokat, de nem ám tessék-lássék módon, Figyelembe kell vennem, hogy milyen sorrendben pakolom majd le a címeket, emellett azt is, hogy mit hogy tudok rögzíteni, mit rakhatok egymásra és mit nem, valamint a vásárlók által meghagyott külön megjegyzéseket is figyelembe kell vennem. A felkerülő árukat státuszolom, hogy a tervező kollégák, vásárlók tudják, a csomag elindult a raktárból. Ha minden fent a platón, útnak indulunk. Vidéki túrámon napi sok száz kilométert megyek, igen, nálunk nem úgy van, mint a futároknál, hogy az utca egyik oldala tiéd, a másik a kollégáé, nem, itt taposni kell neki. Ha budapesti és környéki napom van, akkor megyek vagy 300 km-et, de itt hamarabb végzek a nappal, előnye is van, meg hátránya is. A fővárosban mindig nagy a forgalom, és nagyon nehezen tudunk parkolni. Van, hogy a címtől 50 méterre van csak parkoló vagy távolabb, és oda kell elvinni a súlyos, nagy, amorf terméket.

A címzetthez érkezés előtt átlag 30 perccel hívjuk a vásárlót, hogy érkezni fogunk, szerencsénkre a diszpécserek minden szállítást megelőzően leegyeztetik, hogy melyik nap és közelítőleg mikor visszük a csomagot, így általában várnak minket, és otthon vannak. Persze van, hogy ennek ellenére sem érjük el a vásárlót, ilyenkor hívjük többször, a diszpécser is, néha még a megbízó is. Ha nem érjük el, akkor is kimegyünk a címre, és keressük, ha nincs mégsem otthon, dokumentáljuk az ottlétünket, és majd jövünk máskor. Nem szeretem, ha nem tudom átadni a csomagot, ilyenkor mindig olyan érzés fog el, hogy ez nem sikerült, másrészt ha nagy a csomag, nem olyan jó kerülgetni a platón nap közben, ráadásul második alkalomra már nem is lesz olyan makulátlan.

Így megy ez címről címre, míg a túrafeladat végére nem érünk. Jó esetben átadunk mindent, rosszabb esetben marad fent valami, azt még vissza kell vinnünk a depóba, van, hogy csak következő reggel.

Szeretem, amit csinálok, máshogy nem is lehetne ezt az ipart űzni, persze vannak nehéz napjaim, mint mindenkinek, mint a vásárlóknak is. A vásárlók többsége vár minket, és kedves velünk, de van itt is kivétel, aki sajnos lekezelő, pedig igyekszünk kedvesek lenni mindenkivel, hiszen ebből élünk.

Mi az, ami nehéz kérdezhetnéd. No igen, nehéz, amikor várni kell a vásárlóra, mert nincs otthon, és a pár perc sokszor több tíz perc, fél óra az ígéret ellenére, mert ilyenkor tolódik minden további érkezésünk. Nehéz az, amikor kártyával szeretne fizetni a vásárló, de a limit bizony nem engedi a fizetést, és ilyenkor jobb esetben limitállítás újra próba, rossz esetben irány a bankautomata és pénzfelvét, ez is nagyon időigényes. Rossz az, amikor nincs pontosan kiszámolva a készpénzes utánvét, és nem tudok visszaadni, mert nincs nálam még annyira váltó a túra elején. A legrosszabb ha lerobbanunk, mert hát olyan is történt már, annak ellenére, hogy a munkaeszközöm minden gondosságot megkap tőlem….egy lerobbanós eset sok szomorú vásárlóval jár.

Mi az, ami a legjobb? Látni a vásárlón az örömet, hogy, amit rendelt, azt én viszem ki neki, ha szakállam lenne, olyan lennék, mint a Mikulás…a termetem megvan hozzá😊

Hálás dolog szállítónak lenni, még ha sokat is kell dolgozni, nehéz, nagy, amorf csomagokat kezelni, rakodni, aki szívből csinálja, az megtalálja ebben a számítását, aki mogorva, bufurc, és nincs benne lelkesedés, az jobb ha másból keresi meg a napi kenyérre valót.

Az oldalt készítette Mérei Tamás
Gyakori kérdések a kiszállítással kapcsolatban
Mikor kapom meg a csomagom?

Csomagjának éppen aktuális állapotát a nyomkövetési oldalunkon, a csomagjának követési számának megadásával tudja lekérni. Illetve minden a csomag státuszával kapcsolatos emailben megkapja a nyomkövetéshez szükséges hivatkozást, amire kattintva a kért oldal a csomagállapottal betöltődik.

Csomagjának kézbesítéséről minden esetben emailes, és SMS értesítést kap a szállítást megelőző nap. Amennyiben rugalmas szállítási módon vásárolt, a kiszállítás napját és egy egész napos intervallumot adunk meg. Amennyiben időkapus kiszállítás választott, abban az esetben a kiszállítás napját és az időkaput adjuk meg.

Behozzák e a csomagom az épületbe/emeltre?

Amennyiben rendelését behordási szolgáltatással kérte, úgy az ingatlanon belül egy helyiséget megjelölhet a szállítóknak, ahová a rendelést kézbesítik – FIGYELEM az adott helyiség baleset és károkozás mentesen megközelíthető kell legyen – amennyiben személyi sérülés, vagy vagyoni kár keletkezésének veszélye áll fent, a futár megtagadhatja a behordást az ingatlanon belülre.

Amennyiben nem behordási szolgáltatással rendelte meg a szállítást, a csomag átadásának helye az ingatlant záró, első zárható ajtó előtti tér = társasháznál a lépcsőházat záró ajtó, kertes háznál a kapu.

Kérhetem e más címre a csomagom?

Csomagjának szállítási címét módosíthatja, de csak a szállítást megelőzően 48 órán túl. A szállítást megelőző napon településen belül van mód és lehetőség címet módosítani – ezt kérheti a futártól is. FONTOS, hogy címmódosítási kérelmet csakis írásban fogadunk el, amit kérjük az ugyfelszolgalat@carryall.hu-ra legyen szíves címezni a csomag követési kódjának megadásával.

Kérhetem e másik időpontra a csomagom?

Amennyiben időkapus kiszállítási módot kért, úgy abban az esetben kérjük vegye fel a kapcsolatot Feladóval – Megbízónk az Ön kérése, és az Ő rendelkezésre álló lehetőségei szerint fogja módosítani a szállítás napját, idejét.

Amennyiben nem időkapus kiszállítási módon vásárolt, abban az esetben csak a szállítást megelőzően 48 órán túl van lehetősége jelezni a módosítási kérelmét. Kérjük vegye figyelembe, hogy rugalmas szállításnál nem áll módunkban adott napra, és időszakra kiszállítást tervezni.

Hogyan tudok az ügyfélszolgálattal kapcsoltba lépni?

Ügyfélszolgálatunk munkanapokon 08:30-16:30 között érhető el. Kérjük vegye figyelembe, hogy a telefonon telefonos ügyfélszolgálatunk leterhelt, így kérjük annak írásos formában történő megkeresését.

Tudok e futárral egyeztetni?

A kiszállító kolléga telefonszáma a szállítást megelőző napon kerül Önnek megküldésre a szállítási napot és időt tartalmazó email üzenetben. KÉRJÜK, hogy a kollégát csak szállítás napján keressék, előző nap nem érdemes hívni, hiszen nem fog tudni választ adni a felmerült kérdésekre.

Át tudom e venni a csomagom személyesen?

Igen, viszont csak előzetes, ügyfélszolgálatunkkal/megbízónkkal történő egyeztetés alapján – amit kérünk írásban jelezni az ugyfelszolgalat@carryall.hu címre.

Az értesítőben az áll, hogy szombaton, vagy vasárnap is szállítanak -ez igaz?

Cégünk szombaton és vasárnap is szállít – így az értesítőben megküldött hétvégi kézbesítésről szóló üzenet pontos.

Hogyan tudom kifizetni a csomagomat?

Futárjainknál készpénzben, és bankkártyával is fizethet – kérjük amennyiben módja van rá a kártyás fizetést részesítse előnyben. Amennyiben készpénzben fizet – kérjük készítse elő a pontos összeget meggyorsítva az átadás-átvétel folyamatát.

Megbontható a a rendelés csomagolása átvételkor?

A csomagok átadása az rendelés digitális aláírása és az utánvét összeg kifizetése (amennyiben utánvétes) után történik. Azt megelőzően a küldemény nem kerülhet kibontásra. Az átvételi elismervényen a sértetlen csomagolást és a darabszám szerinti megfelelősséget igazoltatjuk le, valamint tartalmazza a kifizetett utánvét összegét is. Amennyiben a csomagoláson külsérelmi nyom található, azt a futár jelenlétében jegyzőkönyvezni szükséges – akár digitális formában a futárnál lévő készüléken.

Nem azt kaptam, amit szerettem volna rendelni

Amennyiben nem azt a terméket adták fel Önnek, amit rendelt, kérjük észrevételét a Feladónak jelezze. Cégünk a rendelések szállításáért felelős, annak beltartalma nem a mi kompetenciánk.

English