Mire is gondol az utca embere az alábbi kifejezések hallatán?
Piackutatás során érdekes megállapításokra jutottunk.
A futár, vagy házhozszállítás szóra a nagy többségnek a GLS vagy a Foodpanda ugrik be. Be kell ismerni, nagyon jó a marketingjük, és a szolgáltatásuk is. Ez olyan, mint annak idején mikor megjelentek a hipermarketek itthon sokáig a Cora, vagy ma már Auchan-t is csak „madaras Tesco-ként” aposztrofálták. Most a futárra, kiszállítóra, házhozszállításra, küldöncre sokak a fenti cégeket kapcsolják össze a fogalommal.
Viszont, ha a küldemény, küldönc kifejezéseket említjük akkor a Magyar Posta, a DHL, vagy TNT-Fedex az, amire megkérdezett fél általában gondolni szokott, pedig a küldemény kifejezésbe mérettől függetlenül nagyon sokféle csomag, vagy rendelés belefér.
Sokkal kevésbé informáltak az emberek akkor, ha a nagy csomag házhozszállításról kérdezzük őket. De mi is az a nagy csomag?
Nem kőbevésett fogalom, de nagy csomagnak nevezzük a szakmában azokat a termékeket, melyek tömege a 30 vagy 40 kg tömeget, övmérete a 300 cm-et meghaladja. Ezen csomagok kezelése, szállítása nem olyan egyszerű, mint egy cipősdobozé, vagy mobiltelefoné, vagy akár egy doboz pizzáé.
Vajon miért is van ez így? Nagy méretű csomagból jóval kevesebb van, mint kis méretűből, számadataink szerint 10 rendelésre 1,4 nagy csomagos rendelés jut, ha az étel kategóriát nem vesszük figyelembe. Nagy csomag feltételezi azt, hogy a termék drágább, vagy olyan fogyasztási cikket rejt, amit nem vásárol olyan rendszereséggel a fogyasztó, mint mondjuk egy pizzát, vagy ruházati cikket, vagy esetleg mobiltelefont.
Nem titkolt célunk, hogy cégünk neve egybeforrjon a nagy csomag házhozszállítás fogalmával.